fredag 12 september 2014

Dag 69

Sträcka: 43km
Totalt: 1984km
Från: Älgsjö
Till: Tyrsunda
Väder: Sol och moln vartannat hela dagen.

Paddlade ganska tidigt ifrån Älgsjö för jag visste dagen skulle innehålla ett stort uppehåll. Så väl framme vid mjältön så tog vi och fixade en god lunch sen fick benen börja jobba med. Tog mig verkligen 236 meter upp till Sveriges högsta berg beläget på en ö. Därifrån hade jag härlig utsikt över höga kusten skärgården. Måste säga att höga kusten levererar trots de högt ställda kraven. Utöver toppturen så fick en snabb rundvandring plats på schemat med. Efter besöket och en skön känsla av aktivitet i benen så begav jag mig vidare till vad som kallas Sveriges finaste ö, Trysunda. Anlände dock väldigt sent och fick inte utrymme för mer än mat och sömn. Ska dock nämnas att servicehuset var öppet så matlagning i riktigt kök var inte alls dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar