lördag 13 september 2014

Dag 70

Sträcka: 12km
Totalt: 1996km
Från: Tyrsunda
Till: Vågön
Väder: Sol

Vaknade sent då gårdagen blev sen. Tog en lugn frukost och sedan startade dagens rundvandring runt Tyrsunda. Gick hela ön runt samt ännu en, dock mindre, topptur. Så förmiddagen gick fort och efter lite lunch var det dags för vidare transport. Redo att hoppa i kajaken kommer nio andra kanotister förbi och går iland. Insåg nu med att jag tappat min svamp i packandet så medan jag fiskar svamp från botten kommer två ansvariga från gruppen fram och undrar vad jag är för en typ. Sen bjöd de in till lunch vilket jag aldrig kan få för mycket av. Därefter följde jag med dem till deras kvällsdestination, Vågön. Gruppen som tydligen var från Iksu frilufts var bestående av utbytesstudenter som jag antar pluggade något vid Umeå universitet. Kvällsmaten var bestående av för min del en trerätters. Fältlagat ska nämnas också. Till förrätt var pizza som övergick till en huvudrätt av nyfångad fisk som avslutades med kladdkaka med vispgrädde. Gissa vem som mådde bra. För att toppa av kvällen lite så blev det dessutom vedeldad bastu, vin och nattbad. Dessutom sov jag inomhus i en stuga. Allt var dessutom nybyggt som ett resultat av projektet med världens bästa skärgård. Inte helt fel. Faktum var att det var nog resans bästa kväll sett till vad som åstadkom utan ström involverat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar