tisdag 16 september 2014

Dag 73

Sträcka: 52km
Totalt: 2156km
Från: Umeå hamn
Till: Ratan södra
Väder: Molnigt med lite lätta vindar i ryggen.

Kom loss ganska sent då det var så väldans himla trevligt att kunna sitta inomhus och förtära frukost. Men tillslut så kom jag iväg och började resan norr. Kan nämna det pga diverse underhållande och bloggande så blev det en väldigt kort natt med bara två timmar sömn. Så när jag började paddla så var hela förmiddagen väldigt seg. Ganska skönt faktiskt då skärgården här är helt underbar. Så många små kobbar, öar och skär var länge sedan jag såg. Riktigt kul och mysigt. Dock så var mutantmyggen framme och det var väldigt irriterande. Enda stället de kan  bita är i just ansiktet med så det blev många extra höga paddeltag för att slå bort mygg. Tyvärr så segade jag mig lite för mycket på förmiddagen då jag mot kvällen insåg att jag inte kommer hinna fram innan solens nedgång om jag inte sätter duktigt med fart. Sagt och gjort och sista två timmarna så drog jag på rejält och hann precis fram till Ratan innan mörkret la sig. Väl framme så var det vanlig kvällsrutin; byta om,  käka, fixa sovplats, fixa med utrustning, sen sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar