fredag 19 september 2014

Dag 76

Sträcka: 25km
Totalt: 2262km
Från: Bjuröklubb
Till: Gåsören
Väder: Sol och vindstilla.

Började dagen med en härlig lång frukost med extra allt samt sovmorgon. Därefter begav jag mig ut för att turista och det var helt underbart. Vädret var med mig också det tog sin lilla tid. Fick en trevlig historisk vandring på vad som är Sveriges mest lättillgängliga fyr.

Efter min turistförmiddag så intogs lunch och sedan påbörjades färden vidare norr ut. Det var tyvärr inte mycket till sevärdheter längs färdsträckan men däremot erhölls en väldigt lugn paddling då havet vart spegelblankt.

Framme vid Gåsören så satt det två par som var mycket goda vänner och njöt av kvällen. Som vanligt så brukar det alltid vara någon som blir lite extra nyfiken och denna gång var inget undantag. Så efter jag berättade om vad jag gör så blev det initiala behovet stillat. Därefter kunde jag sätta upp tältet för torkning i den lilla kvarvarande solen samt intaga middag. Därefter blev jag under diskningen tillfrågad om jag ville ha lite god dricka och det kunde jag inte tacka nej till.

Så inbjuden till deras båt som hade en mycket välkommen varmare blev jag lite korsförhörd av fruarna om allt jag gjorde verkligen stämde. Självklart trevligt och tiden rann iväg. Helt plötsligt vart det bastu time med så där hängde jag på med. Därefter sov jag väldigt gott...
Kanske ska nämnas med att det var sista helgen som de typ skulle ha i båten så jag hoppas de fick en trevlig avslutning trots den bonus plus ett:an.

1 kommentar:

  1. Hälsningar från ett avlägset Stråvalla och Ringhals - hoppas du har det gott som bara du kan ;) Lilly o Bjarne

    SvaraRadera