söndag 21 september 2014

Dag 79

Sträcka: 25km
Totalt: 2347km
Från: Stensskär
Till: Baggen
Väder: Sol med motvind 7-10 m/s.

Fick en härlig start på dagen då det bjöds in till gemensam frukost och det var riktigt trevligt. Så fick en lite senare avfärd än tänkt men inte gjorde någon större skillnad då det blåste rak nordlig motvind rätt i ansiktet på mig hela dagen. Så kom inte så långt men det jag kom var tillräckligt jobbigt. Själva paddlingen hit bestod av tre stora passager med två öar imellan (mellerstön och vargön). Själv landade jag på Baggen som är den sista ön innan fastlandet.  Där skulle finnas enligt tidigare tips bastu, vindskydd, brygga, eldplatser samt stugor för uthyrning, toalett och vedförråd. Jovisst ingen som sa dock att vindskyddet var fyllt med söndereldad bänk enda eldplatser var precis utanför vindskyddet som låg ett par hundra meter från stranden. Bryggan var också uppdragen och bastun igenbommad med härdat stål rätt över dörren. Så ingen bra bild av Baggen fick jag. Så efter att slagit upp tältet gjort lite mat så kröp jag ner i mina sovsäckar och frös hela natten. Inte så konstigt iheller då det blåste och var minusgrader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar