söndag 27 juli 2014

Dag 22

Sträcka: 31km
Totalt: 645km
Från: Abbekås hamn
Till: Kåseberga
Väder: Sol med lätt bris som mot eftermiddagen blev bris och då jobbig motvind.

Började morgonen med nästan perfekta förhållande och började paddla mot ystad. Kom fram ganska fort och nådde ystad redan efter 2,5 timme vilket gjorde att jag kunde hålla en skön lunch här utan problem då jag kom iväg ganska sent från Abbekås. Efter lunchen I ystad så bestämde jag mig för att gå rätt över bukten till Ales stenar och hamnen men som vanligt skulle moder natur se till att halva bukten fick man kämpa sig igenom då vinden blåste rätt så duktigt. Väl i hamnen så fick jag ett gott möte med ett gäng från Schweiz då jag fick lägga till vid deras båt för det fanns ingen brygga. Fixade en riktigt härlig middag då hamburgare stod på menyn och tack alla tidigare blå band paddlare för era historier här som personalen återger med bonus till följd då de vet vad det handlar om. Efter middagen berikade vi vår kulturella sida med ett besök upp till Ales Stenar. Väldigt kul och helt klart mer uppskattat nu än vad det var som barn. Efter kulturutflykten så blev jag inbjuden hos Schweizarna och bubblade där till på tokigt sent men det var riktigt trevligt och kul. Natten vart lite speciell då jag sov uppe på toppen med en mycket svårslagen utsikt över havet.

Upptäckte dock en tråkig sak och detta var att mitt batteri som skall lagra all solenergi verkar ha bränt ut sig. Trots indikatorn säger 100% så kan jag knappt ladda telefonen en gång full från 10% utan att det säger att det är tomt. Närmaste Naturkompaniet är i Kristianstad så får ta mig dit när jag nått Åhus för en fix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar