söndag 7 september 2014

Dag 64

Sträcka: 69km
Totalt: 1832km
Från: Kuggören, Hornslandet
Till: Lörudden
Väder: Molnigt och vindstilla.

Vaknade relativt tidigt på morgonen och gick därför upp och såg till att komma iväg så jag kunde utnyttja hela dagens ljus. Hade mycket lungt väder och utnyttja det för att gå rätt över alla bukter utan bekymmer. Sen gick det av bara farten,  fanns inte så mycket att se på ändå ända tills jag kom till lill-lubban. Där övervägde jag om jag skulle stanna för kvällen eller paddla lite till. Så en Toblerone bit i munnen och jag var på väg igen.  Stannade nu vid Lörudden istället och slog läger fort här. Ganska händelse lös dag i övrigt. Första dagen på hela resan som jag varken sett eller hört en annan båt om den inte varit förtöjd. Kan ju nämna det med att horisonten ser numera mycket konstig och exotisk ut för en skåning som jag själv. Horisonten ser nämligen numera ut som en ettårings försök till att rita en rak linje. Det finns ett ord för det hela också -  Berg! Jupp exotiska saker för en skåning:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar