fredag 5 september 2014

Dag 62

Sträcka: 28km
Totalt: 1726km
Från: Skatansö (Söderhamn)
Till: Enånger
Väder: Strålande solsken och 2-3 i motvind.

Vaknade tidigt och tittade ut. Solen hade precis börjat lysa med sin närvaro på stranden mittemot men mitt tält var skyddat av träden så jag kröp snällt in igen och somnade om. Det var ju en sådan bra sovtemperatur i skuggan med. Vaknade betydligt senare vilket var mycket trevligt. Så upp och hoppa och med en frisk kropp igen så gick det snabbt att fixa till avfärd. Fanns en del att titta på under resan men mina tankar var mest koncentrerade kring det kommande mötet med mina vänner. De har som sagt varit på en fjäll tur och ville träffas nu på deras hemresa en liten stund. Så det hela slutade med att ett lämpligt ställe med bilväg ända ut till havet enligt kartan och som båda kunde träffas vid ungefär samtidigt blev i Enånger. Där träffade jag en trevlig herre som inte var sen med att erbjuda gästfrihet i form av att låna ut sitt båthus som hade en bostad på ovanvåningen. Mycket trevligt att kunna ta en dusch och laga mat på spis samt att sova i en dubbelsäng även om sällskap saknades.:-P

Vännerna hittade iallafall ut till den här idylliska platsen där vi fick umgås en stund i solens värmande strålar. Sedan åkte de hemmåt för att kunna komma hem innan det blev för sent. Själv blev jag då inbjuden till storhuset för en fika runt 7 tiden och där satt jag till klockan blev halv ett på natten. Trevliga människor och lite Android samt Ipad undervisning hann jag med också så husmor numera kan twittra, instagramma och förhoppningsvis snart se sin mejl i nallen med (Alla dessa lösenord, inte konstigt att vi kan glömma ett).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar