tisdag 9 september 2014

Dag 66

Sträcka: 0km
Totalt: 1882km
Från: Härnösand
Till: Härnösand
Väder: Molnigt, Regn och 1 m/s från norr

Idag vaknade jag sent bara för att jag glömde det jag skulle göra här i Härnösand igår - att handla.  Butiken öppnade 8 och därav den sköna sovmorgonen. Knallade iväg och handlade och när jag kom tillbaka så var mitt lilla bås fullt med glada, pigga pensionärer som ville spela boule. Men mina historier verkade tydligen vara mer intressant för det var ingen som spelade medan jag pladdrade på... Sen började det regna med lite vilket antagligen inte höjde spelsuget. Sen vart det uppehåll och alla for ut och spelade medan jag packade kajaken. Sen kom regnet igen och alla skulade. Så höll vädret på till klockan ett då folket slutade spela. Sen började det regna på riktigt och höll på till halv fyra. Litet uppehåll sen regn igen. 

Om någon undrar varför jag ligger still en bra vind dag som denna är av två orsaker regnet och molnen. Med mitt tidsschema så har jag råd att stanna en dag som denna speciellt när jag har höga kusten framför mig. Då vill jag kunna åtnjuta det i hela sin prakt och inte bara se 200 m runt omkring mig som nu och dessutom bli plaskblöt på köpet. Nä jag tar det lugnt idag och väntar på solsken med morgondagen.

Vad gör jag med fritiden då? Jo jag korrekturläser examensarbete och läser bok. Samt lagar väldigt god mat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar