söndag 21 september 2014

Dag 78

Sträcka: 15km
Totalt: 2322km
Från: Rönnskärs
Till: Stensskär
Väder: Sol men sen nordlig vind på 15+m/s.

Började dagen med att äta frukost med familjen. Därefter så kom jag iväg ganska omgående till Stensskär där jag höll en kortare paus. Såg att det började bli mörkt i horisonten så jag gav mig av direkt igen. Hann inte paddla längre än 5 minuter förrän stormens fulla kraft slog mig rätt i ansiktet. Det var verkligen som om någon satte på en fläkt. 15 m/s rätt i ansiktet och jag backar hur hårt jag än paddlar utan att knäcka paddlen. Så vänder om och blir där mottagen av en av öns fyra invånare. Han säger att det är 17m/s just nu och värre blir det. Så fick hjälp med att dra upp kajaken på land då vågorna började piska på rejält numera. Därefter fick jag tillgång till en liten egen stuga där jag kunde byta om, laga mat och senare sova utan vindens inverkan. Dock så blev den en lång härlig eftermiddag av mycket skitsnack och då det inte finns el även en djupdykning i hur praktisk solenergi system med kombinerad gas fungerar. Så mycket lärorik och trevlig eftermiddag / kväll och först vid halv två på natten var det sängdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar