måndag 8 september 2014

Dag 65

Sträcka: 50km
Totalt: 1882km
Från: Lörudden
Till: Härnösand
Väder: Molnigt och 2 m/s från öst

Började ruskigt tidigt för jag ville hinna fram snarast till Härnösand. Så vid första ljusstrålarna från den ännu inte synligt solen satt jag redan i kajaken och Paddlade förbi Sundsvall. Hehe sist jag var här hände det mycket trevliga saker men jag vet också att resan hit tog 4 timmar dörr till dörr. Denna gången tog det 40 dagar...Vet också jag tittade ut ur flygfönstret och tänkte att här kommer jag paddla sen och nu är man här. Iaf så passerade jag Sundsvall bukten rätt över och likaså åvike bukten. Sen var det lååååång hemgång innan jag äntligen fick se Härnösand. Vet nu också att jag definitivt lämnat hemmatrakterna då jag ser två skidbackar på väg in mot hamnen. Jag kan inte annat än att le. Väl i södra gästhamnen är hamnkaptenen helt omöjlig att få tag i. Jag som är helt slut och dessutom här i lagom tid (fyra tiden). Så jag går runt vad jag tror är ett himla fint båtklubbshus och träffas av en doft som jag bara allt för väl känner igen. Klor. "Båthuset" är kombinerad gym, idrott och simhall med servicehus för båtarna på baksidan. Så jag är inte den och duscha behövde jag men det kostade mig 70kr att komma in. Väl inne så duschade och bastade jag tills jag var helt slut. Då fick jag den fantastiska idén att svalka mig i stora bassängen. Och där sprack det duktigt för mig. Helt omöjligt att bara svalka sig när det dessutom finns en bana med linor som ligger där helt orörd. Jag känner de verkligen hur den sög in mig och jag bara kände hur kroppen skrek jajajaja. Så innan jag knappt hans registrera vad som hänt så var 50meter avklarade sen blev det 50 till och sen vet jag bara att jag blev stoppad en timme senare för simskolan skulle ha banan. Så några meter blev nog ca 2500 och det efter precis paddlat 5mil! Jag är nog lite speciell.... Men det var så skönt och som simmare så kändes det som jag var i nirvana eller nått. Kan ju säga det med att kroppen har inte känts så smidig och mjuk sedan starten så allt har nog hamnat rätt igen. Men jag avslutade med att maxa en 50 fjäril och det var tungt! Jag blev syra trött men bara i ryggen! Axlarna mådde prima ballerina men ryggen behövde en tur i ångbastu. Kul sak också för jag blev ganska uttittad om det var för simningen eller min solbränna vet jag inte men tror inte de människorna sett en simmare förut på riktigt.

Efter mitt lilla äventyr i badet så kände jag mat skulle vara bra att ha i sig så ut i centrum och leta pizzeria. Såg då en alltför bekant logga som jag inte kunde låta bli att titta in hos. Så en liten konversation senare så kom jag ut igen med en biobiljett i handen till lucy om 90 minuter. Hur gick det till? Hittade iaf en pizzeria som inte var stängd och en familjepizza senare med tomat, ost, skinka, champinjoner, räkor, annanas, banan och bacon så var jag ganska mätt. Sen bio och det var vip föreställning då jag var helt ensam. Gissa om jag njöt. Sen hem till tältet och sova gott. Glömde handla visst men får göra det imorgon istället kan ju behöva sovmorgonen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar