onsdag 10 september 2014

Dag 67

Sträcka: 25km
Totalt: 1907km
Från: Härnösand
Till: Åbordsön
Väder: Fm: Regn em: Sol, klar himmel och typ vindstilla...

Vaknade tidigt (5) men då jag inte kunde se hamnen så somnade jag om igen vid 6 tiden gjordes ny koll men fortfarande dimmigt. Vid 7 däremot såg det lovande ut så upp och packade ihop allt. Vid 8 så började det regna så då satt jag och åt frukost istället. 90 minuter senare slutade det och jag är redo för avfärd.  Precis då kommer boule spelarna i en annan förening och då fick jag stanna för intervju samt en runda boule som jag aldrig spelat förr. Jag kan se avkopplingen med sporten faktiskt. Så utan jag tänkte mer på det drog klockan iväg och plötsligt var det lunch. Då blev jag hembjuden till min intervjuare och hans fru där det då bjöds på stekt lax med potatis och massa goda hemmaodlade grönsaker. Mums. Så när klockan väl var tre kom jag iväg med dagens första paddeltag. Paddlade innomskärs och efter en intern debatt också hela vägen upp till höga kusten bron. Vilket jag verkligen inte ångrar.  Fick perfekt väder på kvällen och bron är verkligen Sveriges Goldengate bro. Riktigt roliga ekoljud under den med. Paddla sedan ner till ön och la mig och somnade med brons belysning i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar