måndag 7 juli 2014

Dag 1

Sträcka: 9km
Totalt: 9km
Tid: 2h
Från: Gamla Svinesundsbron 
Till: Lunnevikens Camping
Väder: Perfekt, molnigt med solglimtar, nollvind och plant vatten.

Fick en mycket sen start mycket på grund av besöken som skulle göras på vägen hit. Packningen av kajaken var heller inte en helt enkel femma så de tog lite extra tid där med men kom till slut iväg klockan
8 på kvällen. Fick en mycket trevlig start och de två timmarna jag var ute gick mycket bra. Var lite orolig över hur packningen skulle påverka kajaken men förutom ett litet djupare sjögående så ligger den perfekt. Fick ganska omgående leta lägerplats och i lunneviken med dess camping så var ägarna mycket vänligt inställda till min övernattning så där ska jag nu försöka få lite sömn innan äventyret börjar på riktigt imorgonbitti. Sov gott alla.
PS då det verkar vara lite problem med bilderna så får de avvakta tills jag kan lösa det, tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Hej André!
    Jag är en av de som kommer att följa din blogg med stort intresse! Lycka till på din färd!
    \\Staffan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt, hoppas du trevlig och lärorik läsning

      Radera