söndag 13 juli 2014

Dag 8

Sträcka: 38km
Totalt: 251km 
Från: Småbåtshamn i närheten av Kastellegården 
Till: Önnered, Escape småbåtshamn 
Väder: Skit, förlåt menar Regn och bitvis mera regn. Hade dock ett litet uppehåll någonstans runt lunch:-)

Okej så efter att sovit 10h kan man tycka man bör vara utvilad men så var inte fallet med mig så när klockan ringde 8 så blev det ca 30min snosande innan jag vakna ordentligt. Insåg då att smattrandet mot tältet är regn och inte mitt huvud som agerar tröttmössa. Lagar mig en rejäl frukost med äggröra och hela kittet inne i tältet och riktigt myser av tillvaron av att vara torr en stund. Efter frukost var.det dock dags att bege sig och då tog jag mig fram till sista biten av nordanälv innan u138 siktades och sista starka strömmen kunde läggas i backspegeln. Svänger av och har medvind samt medströms och regn på hela biten ut till hamnen. Där inser jag hur tråkig denna del var att paddla och att jag hade ont i ryggen. Stannar till lite vid sista utloppet innan det bär söderut och vilar en stund och inser först när jag fått flashback från lumpen I några minuter att jag parkerat mig vid militären. Just då önskade jag bara att få åka stridsbåt 90 igen men som allt dagdrömmande tog det abrupt slut när stenaline färjan skulle förbi och med.det svallvågor som kan göra en kanotist mycket blöt om det inte pareras bra. Fick lite uppehål från regnet sista kilometerna innan jag kunde lägga till för dagen vid Escape i västra Frölunda. Fick snällt låna plats med tak av A. Och det kändes toppen. Tänk vad underbara människor det finns. Kvällen blev ju inte heller sämre av att jag fick besök av vänner som bor i Göteborg som ville bjuda på mat. Mycket trevligt och väldans uppskattat. Nu är klockan mycket och det är dags att sova.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar