tisdag 29 juli 2014

Dag 24

Sträcka: 50km
Totalt: 729km
Från: Simrishamn
Till: Åhus
Väder: Sol med moln och lätt motvind.

Paddlade på tidigt och skippade frukost bara för att komma iväg. Kom till Kivik istället där jag gick in i hamnen och åt frukost och detta innan klockan blivit nio! Helt tokigt men fantastiskt. Tyvärr var allt stängt men några morgonbadare träffade jag även om "staden" höll på att vakna till liv. Efter frukost så påbörjades den långa resan till Åhus och den gjordes i ett sträck längs med hela bukten och det var bara sand, sand och sand hela vägen. Lite roligt också att se hur det blev mer och mer folk längs stränderna ju mer klockan gick. Kom fram till Åhus till slut efter ett riktigt marathon pass och hade för första gången små känningar av trötthet i axlarna vilket var Kul:-) Men det försvann fort när man väl gick i hamnen och skulle börja jaga sovplats. Lite speciellt här i Åhus är att hamnen är typ delad i två pga Helge å och beroende på vilken brygga eller sida så är det olika hamnvärdar. Gissa vem som sprang runt som förvirrad turist med kapell och allt innan rätt person hittades. Fick iaf inte tälta där jag ville utan fick söka mig utanför hamnen för att få tältplats vilket jag vill tacka segelsällskapets hamnkapten för tipset. Kvällen till ära så åt jag på restaurang mitt bland societet i min survival gear men jag fick min burgare och sedan min bananasplit för att runda av kvällen.

2 kommentarer:

  1. Det är inte så dumt med lite vardagslyx (som banana split) ibland. :-)

    SvaraRadera
  2. Synd jag inte bjöd på det - om jag ändå vetat det ;) Ser ut som det går bra för dig och kusten framöver är nog mer varierad säger en landkrabba som jag som tillbringade många somrar runt Bergkvara och Stens Huvud . Ha det så gott :D

    SvaraRadera