tisdag 29 juli 2014

Dag 23

Sträcka: 34km
Totalt: 679km
Från:Kåseberga
Till:Simrishamn
Väder: Sol med lite motvind

Hade en ganska bra start på morgonen då jag blev inbjuden till frukost av Schweizarna och vi hade lite av en internationell blandning på bordet. Från mig och Sverige representerades Kaviar dock som det mest utmärkande och tre av de som smakade tyckte faktiskt det var gott:-)  Härligt, tyvärr smakade inte alla det vilket jag personligen tycker är synd. Men iaf godast på bordet var ändå deras muslü som jag bara är helt säker på innehöll banan och solrosfrön men himlars gudar vad gott det var. Iaf kom jag till slut iväg och begav mig mot Simrishamn. Vägen dit var inget speciellt. Bästa bitarna är väl sandstränder men det är ungefär det. Tyckte Skåne hade fin kust innan men med erfarenheten hittills så är den ganska tråkig faktisk. Jätte bra om man vill bada men likväl tråkig. Kom slutligen fram till Simrishamn där hamnkapten var två typ 16 åringar som inte visste något annat än hur man kunde ta betalt av folk så där blev jag inte långvarig. Fick ta mig till campingen där bemötandet var lite bättre men fortfarande lite kyligt så jag höll mig borta helt enkelt och sov på stranden bredvid kajaken och gick upp tidigt för att komma härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar