fredag 11 juli 2014

Dag 6

Sträcka: 41km
Totalt: 173km 
Från: Lavö
Till: Koön
Väder: förmiddag 3ms eftermiddag 5ms.
Bestämde mig för att jag skulle paddla länge idag och försöka täcka en längre distans blev ju inte riktigt så för jösses så mycket fint man Paddlade förbi och framförallt alla dessa trevliga.människor som undrar varför kajaken ser ut till att vara utrustad för en tsunami och tredje världskriget. Många tycker faktiskt det är en rolig sak och önskar själva de kunde göra en hbb men dock när barnen blir äldre. Kul med båtkort, tycker inte man är konstigt för man gör en sådan här grej. Kom iaf fram till marstrand och skulle ha en paus. Letade dock vettigt brygga attlägga till vid men det var svårare än man kan tro, brygga för en pråm på 25x 50 meter kan man göra men inte en jäkla kanotistbrygga någonstans, skäms och detta är rent generellt för alla hamnar. Men så ser jag två andra kanotister längre fram och jag är fort framme och frågar om de vet någonstans att lägga till. till min initialla besvikelse så vet de ingenting då de bara hyr kajaken men då tändes efter många sekunder en glimma av hopp då uthyrning innebär många vettiga bryggor:-)  Det stämde så efter att förtöjt och handlat dagens kvällsmat (pizza) så snackade jag med ägaren Reidar till marstrands kajaker om bra ställen att sova på och helt plötsligt så fick jag sovplats på hans firma. Kan ju inte riktigt tacka nej så där tog turen stopp idag. Efter att snackat lite till så visade det sig att jag kunde ge tillbaka lite med min eminenta dator och mobilkunskap vilket känns toppen så Reidar nu är igång med sin nya mobil. men nu är det dags för sängen och en dusch. Imorgon är det Göteborg som gäller:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar