lördag 19 juli 2014

Dag 13

Sträcka: 38km
Totalt: 399km
Från: Lövstaviken småbåtshamn
Till: Grötviks småbåtshamn
Väder: Sol med lätt bris, 3-4m/s

Tog mig från den mycket fräscha och fina småbåtshamnen lövstaviken i Falkenberg (riktig guldklimp för alla husbilsägare) till en annan liten småbåtshamn kallat grötviks hamn i Halmstad. Tanken var då att ligga en dag extra för att hoppa lite skärm i morgon men då tydligen klubben här har restriktioner för när de får hoppa så var det naturligtvis förbjudit. Saknas bara att skjutfälten hade varit skarpa. Sen upptäckte jag att mitt rispaket hade sprängt sig pga vatten så utöver ris i hela skottet så hade mera mat blivit fördärvat. Kvällen avslutades iaf efter städningen med att bada så man blev ren samt matlagning deluxe (köttbullar i gräddsås med potatismos) hittade också två andra par som satt och hade picknick precis utanför mitt tält och blev där bjuden på
Lite varierad god dricka samt samtal. Mycket trevligt. I övrigt så gick jag in om bukterna i Halmstad och tittade och pratade med en del mycket trevliga människor. Så i det stora hela så en dalbana...

2 kommentarer:

  1. Så intressant att höra om dina äventyr och bedrifter! Lycka till på färden! Hälsningar picknick paren!

    SvaraRadera
  2. Låter som om du haft riktigt mysigt - skönt för dig att få koppla av lite ;) hälsar Lilly o Bjarne

    SvaraRadera