lördag 19 juli 2014

Dag 14


Sträcka: 45km
Totalt: 444km 
Från: Grötviks småbåtshamn 
Till: Mölle småbåtshamn 
Väder: Stekande solsken med lätt bris.
Paddlade från Halmstad efter att blivit bjuden på frukost utav en mycket trevlig herre som vart lite morgonpigg. Paddlade därifrån till ett litet,.trevligt ställe kallat mölle som ligger precis bakom Kullen som ligger innan höganäs. Här åt jag gott och njöt lite av kvällen med en glass och lyssnade till musiken som ljöd ur högtalarna. Sträckorna som paddlades idag var två övergångar och ärligt så var det väldigt tråkigt för det fanns inte så mycket att se på förutom på hallands väderö då jag och båtägare hade första parkett på när försvarets flygvapen hade en liten övning/show? Massa loopar och spinns och de fällde skarpa "värmefällor". Klart bäst var ändå ljudet som när det lägger sig rätt får hela kroppen att vibrera. Får mig att tänka tillbaka till min tid på fmts och mickedala då massa roliga typer av plan startade och vår lektionssal låg 10m efter slutet på banan så överflygning minns man och det är bara mysigt... Ja jo I övrigt så var det lite jobbigt att paddla så långt utan paus. Men får vänja mig då det inte finns mycket till skärgård mer på denna kustsida. Ven räknas inte. Däremot måste en extra sittdyna införskaffas. Har tokont och då tycker jag inte det ska behöva vara. Imorgon om allt går bra ska jag till Landets krona, Landskrona. Nu sovtajm.

1 kommentar:

  1. Stackars din ända ;) det låter inte bra - flyter det inte omkring en massa skumgummi i havet du kunde använda ;) Det är sådant vi brukar få rensa bort från stränderna häromkring . retar mig att jag glömde erbjuda dig dynor jag har här :(
    Ha det så gott du bara kan !!
    Lilly o Bjarne

    SvaraRadera