tisdag 29 juli 2014

Dag 25

Sträcka: 0
Totalt: 729km
Från: Åhus
Till: Åhus
Väder: Regn och åska hela dagen med några få stunder uppehåll.

Fick en vilodag då jag behövde åka in och fixa mitt batteri som jag lagrar solenergi i då mitt nuvarande uppenbarligen är trasigt. Så det var bara till att ta sig till Kristianstad som hade närmaste Naturkompaniet och byta ut det. I teorin. I praktiken så var just min modell slut i affären vilket innebar att det fick ringas runt en hel del runt om i Sverige och hitta en butik som dels hade en hemma men dels också inte hade låtit posten gå iväg för dagen. Hittade till slut en vilket innebär att såvida nu bara posten sköter sitt jobb så ska jag sitta med en ny brunton resync och kunna vara på väg igen imorgon eftermiddag/kväll. Men ärligt så vill jag nog vänta till fredag morgon så jag hinner testa det nya batteriet lite så jag inte drar iväg på vinst och förlust. Nästa butik är i Stockholm och det är några kilometer dit...

Kan I övrigt berätta om en annan tråkig sak och det handlar om att sen jag påbörjade paddlingen på öst sidan så har jag inte paddlat i vatten utan i en tjock algblomsgröt som är så fullständigt tjock att det bitvis är nästan som tvärstopp. Mycket tragiskt och det säger en hel del också om hur östersjön mår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar