fredag 25 juli 2014

Dag 20

Sträcka: 25km
Totalt: 571km
Från: Klagshamn
Till: Skåre hamn
Väder: FM: Mycket bra. Lugnt och skönt sådär lagom att paddla i, max 5m/s. Em: Ren katastrof, vid lunchtid skruvade vinden upp sig rejält vilket resulterade i vindar på normalt 10m/s men med byar som var mycket värre. Inte nog med det, vinden var ren ostlig vind också så perfekt vinkelrätt mot en.

Jag som sagt vädret var bra på förmiddagen och jag kom till Falsterbo. Efter mycket beslut så tippade jag i slutändan för att gå kanalen. Efter kanalen tar jag lunch och njuter av livet en stund. Efter lunchen däremot fick jag veta att jag levde. Drog rätt ut i guppy-fisk hopslagning av Colorado, floom-raider och liseberbanan. Jösses påminde mig direkt om ringhals även om detta var mer hanterbart iaf. Vad jag menar är att stora vågor vill att du ska vara blöt och samtidigt känna på lite g krafter vid båda typerna av interferens. Samtidigt som vinden viner och bara vill styra om kajaken, så en sträcka som borde ta en timme tog tre och tömde mig fullständigt på energi. Men jag kantra aldrig även om jag fick ett par rejäla utmaningar där ute mitt i bukten. Kul faktiskt och jag upptäckte lite hur jag ska packa annorlunda när det är sådan våggång. Tanken var minst Trelleborg idag men får gå upp tidigare och försöka kompensera för idag. Bara vindarna är med mig lite så ska det nog avverkas lite kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar