söndag 3 augusti 2014

Dag 27

Sträcka: 32km
Totalt: 761km
Från: Åhus
Till: Nogersund
Väder: Sol men med en del vågor och vind.

Lämnade Åhus med blandade känslor då mycket hänt här. Tog mig på förmiddagen till Hällevik under ganska bra förhållanden även om det snabbt blev dåligt mot slutet, såg nämligen ett stort svart parti moln täcka himlen väldigt fort och då det ändå var dags för lunch så styrdes skeppet in i Hälleviks hamn. Där Hant jag inte mycket mera komma under tak med mitt lunchkit innan himlen öppnade sig och regnet fullständigt öste ner. Men lagom till jag började bli klar med lunchen så slutade det regna och jag begav mig ut igen. Kom dock inte så långt då vågorna framförallt hade börjat bli stora och lagom vid Nogersund blev de också aningen för obekväma med då jag fick allt i ryggen. Inte mina optimala förutsättningar. Väl i hamnen hant jag inte ens sätta ner foten förrän förra årets blå bandet paddlade Peter kom fram och frågade om jag var hbb paddlare. Klart sa jag och det resulterade i en hembjudan och grillkväll med mycket av livets goda. Mest minnesvärda är dock att Peters son som är nio år spelade skiten ur mig ett parti schack. Till mitt försvar kan jag bara nämna att all dricka som konsumerades inte var vatten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar