måndag 18 augusti 2014

Dag 44

Sträcka: 31km
Totalt: 1374km
Från: Dalarö
Till: Stavsnäs
Väder: Molnigt med lite solglimtar. Blåste dock ca 12 m/s och var vågigt utav bara f@n.

Kom upp sent då nattens oväder skakade om tältet som inte hade stormlinerna ute men allt gick bra. Hade fått besök också under natten utav två australienare som hade precis påbörjat sin sex månader långa europa tripp. Månaden i Sverige hade precis avslutats med en veckotur i Stockholms skärgård. Kul. Fick också innan jag begav mig av "tvättat" av kläderna lite och torkat så man iallafall inte luktar helt radioaktiv råttkadaver. Paddlade sedan iväg mot okänt mål då jag visste det skulle blåsa som tusan idag och inte blev jag besviken för det. Men jag var inne för en surprise då jag inte räknade med att skärgården skulle kunna leverera vågor av sådant slag som det gjordes. Jösses guppy-fisk är okej men ping-pong mellan vågor där du har noll kontroll och där kajaken är mer under vatten än över är lite väl utmanande faktiskt. Men vad gör man där närmsta strand är lodrätta klippor som dessutom är perfekta för att studsa vågorna mot så interferensen är extra märkbar gör det hela mera intressant. Var närmare att kantra under en timme här.än vad jag varit sammanlagt hittills på resan men jag ger aldrig upp. Paddlade mer på sné och hängde utanför än vad jag satt normalt och jösses vad jag växte som paddlare idag. Kanske lite väl men jag tog mig igenom det utan att kantra. Visserligen såg jag nog ut som en dränkt råtta men mitt leende hade fått alla att tro det bästa ändå. Men kan jag undvika sådant imorgon så det ska vara typ samma väder så ska jag. Vet ju nu att det kan vara vågor även i skärgård. Landade iallafall tillslut i Stavsnäs där jag bytte om, reste tält och unna mig lite kvällslyx. Så med det sagt och skrivet; sov gott, det ska jag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar