torsdag 21 augusti 2014

Dag 47

Sträcka: 68km
Totalt: 1460km
Från: Sollenkroka
Till: Björkö, Eriksberg, Marum naturreservat.
Väder: Molnigt med inslag av sol, skön medvind på runt 5 m/s.

Knallade upp tidigt för att komma iväg men då det är kallt ute numera och jag sov denna natt utan tält, vilket nog var årets sista sådan i denna sovsäck, så tog det ett tag innan jag fick värme i kroppen och armarna började gå dit det var tänkt...Kom till slut iväg och det dröjde inte länge förrän jag var varm och go i hela kroppen. Paddlade på och tre timmar senare höll jag andra frukosten vid nio tiden i en mycket trevlig skärgårdsmiljö. Synd bara att det inte är mycket till folk ute nu som badar. Badvattnet är numera också 16 grader så kan ju ha viss förståelse. Får passa på att bada utanför nästa kärnkraftverk;-) Ja i övrigt så börjar Stockholms skärgård nu ta slut och det börjar bli lite större passager igen. Får hålla ut till höga kusten iaf sen känns det som om det blir mycket transport sträcka. Träffade en tysk kajakvän efter lunchen idag dock som nog inte insåg jag precis haft lunch för tre km senare stannade vi till vid en gästhamn och han bjöd på dricka och chokladtryffel. Gott men svindyrt. Som liten kompensation så följde jag honom i drygt åtta km till då han sedan skulle iland. Gick inte särskilt fort men det var trevligt samtal även om hans engelska inte var så bra. Fick träna på många synonymer i vokabuläret så lite nytta gav det nog innanför pannbenet med. Personliga tankar sen handlade mycket om det sista som behöver göras i skolan. Sen mycket om hur kallt det börjar bli ute nu. Måste nog snart förstärka mina handskar med något vindtätt...

2 kommentarer:

  1. Stor kram från oss i Stråvalla som tänker på dig då och då - speciellt med detta otrevliga väder som varit här - kallt, blåsigt och regnigt - hoppas du har det bättre - du är en kämpe som kommit så långt - ha det såååå gott !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bugar. Har okej väder för nu även om det märks det börjar bli svalt om dagarna och vattnet kallt. Vill inte kantra nu något. Hoppas ni får lite bättre väder och mår bra.

      Radera