måndag 11 augusti 2014

Dag 38

Sträcka: 64km
Totalt: 1154km
Från:Västervik
Till: Gryts varv
Väder: Solig och fin morgon medan eftermiddag blev molnig med inslag av regn

Gick upp tidigt men inte för att paddla utan för att skriva lite i väntan på att campingens butik skulle öppna då de igår blåste mig på pengar. Så en timmes skrivande på morgon var skönt då ingen annan var vaken mer än städerskan. Efter min rättelse med butiken blev det frukost och sedan stack jag iväg äntligen runt halv nio. Sent men bättre än inget. Förmiddagen bjöd på sol, medvind och allmänt mys. Eftermiddagen bjöd på allt annat såsom hällregn, regn, åska, motvind, motström och lite av stiltje. Sen när jag äntligen kom fram till Gryts varv så är allt stängt och allt är grovsten precis överallt förutom pontonerna som är i betong. Kul så får traska en bit för att laga tält och slå mat:-)  Glömde nog att nämna att jag är totalt genomsur och utan mat och värme för stunden. Liksom inte kul. Men det hör till detta livet. Ska bli torr sen varm sen tält sen mat och sist sova. Och klockan är redan sovtime.

1 kommentar:

  1. Ser att du börjar närma dig Stockholm. Skulle vara kul att ses om du har tid! //Marre

    SvaraRadera