onsdag 6 augusti 2014

Dag 32

Sträcka: 53km
Totalt: 940km
Från: Kristianopel
Till: Kalmar
Väder: Sol med Nordostliga vindar.

Började dagen med en härlig frukostbuffé och jösses vad mätt jag blev. Vädret klarnade upp också från ganska mulet och tråkigt till strålande solsken. Härligt. Så ut och paddla och till en början gick jag mycket inomskärs och njöt som en kung. Sen började det öppna vattnet igen och jag hoppade in i autopilot läget och bara paddlade på. Paddlade förbi Bergkvara hamn så fick äta lunch på stenkanten strax norr om istället. Efter det visste jag att nästa hållplats skulle vara Kalmar så autopilot på och några timmar senare så var jag framme. När jag började närma mig så tittade jag väldigt mycket på Kalmar slott som syns väldigt tydligt från vattnet. Tack vare det så höll jag på att paddla rakt in i Kalmars kanotklubb som var ute på sin lilla kvällspaddling. Väl i deras sällskap hakade jag på deras lilla tur och det hela slutade med att jag fick slå läger på deras tomt vid kanotklubb. Riktigt trevligt. Blev visserligen en sen kväll men det var det väl värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar