måndag 4 augusti 2014

Dag 30

Sträcka: 17km
Totalt: 856km
Från: Verkö, Karlskrona
Till: Torhamn
Väder: Sol med växlade molnighet samt motvind.

Packade kajaken under hela förmiddagen lyssnandes till min egen musik som spelades på en riktig högtalare. Slog därmed med råge tiden för hur lång tid det tog att packa, långsammaste rekordet är nu 4,5 timme! Men efter en blåbärssoppa till lunch så fick jag tyvärr stänga av musiken och börja paddla lite. Tog god tid på mig och Paddlade dessutom fel en gång då jag satt och dagdrömde så jag tog höger för tidigt vid en kobbe. Men magkänslan kikade in och väckte mig och det gick ju fort att paddla tillbaka då det var medvind och nedströms. En speciell känsla som inte funnits på ett tag. Tog mig iaf igenom den speciella skärgården och anlände till Torhamn. Letade upp pizzerian och tog en snabbis på Ica med för lite snabb återfyllnad av luncher. Pizzan var mycket god rent av skulle jag säga att det kammar hem en första plats då det bjöds på två av ingredienserna för ett totalpris på 75 riksdaler och den var som sagt fantastiskt god. Kan starkt rekommendera pizzerian om någon skulle ha vägarna förbi. Nu ska det bara fixas tältplats och kvällen är klar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar