torsdag 14 augusti 2014

Dag 40

Sträcka: 28km
Totalt: 1225 km
Från: Arkösund
Till: Oxelösund
Väder: Molnigt och regn på förmiddagen med mestadels sol på eftermiddagen.

Spenderade morgonen med att sova länge och njöt fullständig av lägerlivet. Satt sedan en liten stund och skrev på exjobbet bara för det var så skönt och det kändes rätt. Kalla det inspiration från naturen men lätt gick det att skriva iaf och tiden flög iväg. Så tio först insåg jag att jag kanske borde äta frukost och börja paddla om jag ska komma någons idag.
Men igen fara stressade inte så tog det lugnt och skönt och kommer fram när jag kommer fram till vart jag nu än hamnar. Livet är härligt just nu trots regnet ligger nära till hands och det mesta är blött...

Paddlade igenom en fin vasspassage som var mycket svår att hitta men den gav mig en bra hum om hur skalan på digitala sjökortet var som saknades. Kom sedan ut i en mycket mysig skärgård där det tog sin lilla tid att njuta av den. Dock slutade den för tidigt enligt mig och havet tog vid. Så den biten var bara till att trycka och till slut kom jag fram till Oxelösund. Där frågade jag hamnkapten om tips på tältplats och han nämnde kanotklubbben som fanns knappt kilometern ifrån så jag paddlade dit och kom timmen innan kvällspasset drog igång. Perfekt så jag hann fippla klart med utrustningen. Lagade mat och njöt av kvällen som toppades med en riktig varm dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar