söndag 24 augusti 2014

Dag 50

Sträcka: 56km
Totalt: 1592km
Från: Grisslehamn
Till: Sikhjälma
Väder: Bra väder hela dagen även om regnet hängde precis runt en hela tiden.

Idag var en sådär jobbig dag. Inte för det var fysiskt eller igentligen mentalt svårt utan snarare för att min hjärna pga kylan som nu definitivt finns i luften började visualisera varm god mat framför en... Exempelvis så var hemmagjord blåbärspaj med Marie täcke serverat med en kula vaniljglass och ett paket vaniljvisp väldigt vanligt förekommande. Varianter visade sig vara med hallon eller citron. Så frustrationen var ganska nära när man befinner sig långt ute till havs långt ifrån allt som är gott. Men jag höll ut så då började jag omedvetet tänka på tacos, enchiladas, hemmagjord pizza och massa annat gott. Inte lätt att paddla då. Så lösningen var att trycka flabben full av godis och hoppas på det bästa. Med facit i hand så hjälpte det inte direkt men jag fick ju en sockerskjuts som hjälpte mig komma fram tidigare samt att ignorera sittvärken. När jag slutligen kom fram till hamnen som jag valt då det blev för sent att paddla över bukten så fanns där en segelbåt. De två herrarna som satt i den visade sig vara två gamla ingenjörer av old school typen. Kul, så kvällen fylldes av datasnack och historier. Vad åt jag då till mat efter allt mitt mat-drömmande? En burk köttsoppa som straff åt hjärnans fultrick med god mat. Skulle sova i tältet och jag lovar, jag fick ta till varenda trick i boken som jag visste för att hålla mig varm denna natt. Hädanefter byter jag svit till vinterpäls med alla mina förstärkningsplagg. Varför tog jag då inte på mig dem innan? Var för trött för att bry mig när jag vaknade mitt i natten lite frusen... Kan ju nämna det med att jag delade matbord med de två herrarna som åt kyckling med ris. Livet är verkligen inte rättvist imellanåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar