lördag 9 augusti 2014

Dag 35

Sträcka:75km
Totalt: 1015km
Från: Kalmar
Till: Oskarshamn
Väder: Sol, vind och vatten med.mig hela dagen.

Började tidigt då jag vill iväg och så blev fallet. Tog hela dagen som en stor transport sträcka då det verkligen inte fanns så mycket att se på och jag ville till Oskarshamn. Så paddlade på och för en gång skulle hade jag vinden med mig hela dagen vilket var mycket skönt. Kom fram till Oskarshamn där det tydligen var tältförbud vilket är sådär kul att höra när man är trött och vill lägga sig. Så lösningen bestod i att traska in till närmaste granne jag hade till kajaken och knacka på dörren, i själva verket hade de kräftskiva så jag kom nog inte helt lämpligt. Men lov att tält fick jag och det tog inte länge förrän jag låg och slumrade. Bliv dock fången av mina värdar på väg till toa då de undrade om jag ville ha lite av deras rester av kräfterna. Absolut sa jag och det tillsammans med dagens långa pass gjorde dagen verkligen till fulländad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar