torsdag 21 augusti 2014

Dag 48

Sträcka: 38km
Totalt: 1498km
Från: Björkö, Eriksberg, Marum naturreservat.
Till: Grisslehamn
Väder: FM. Moln lute regn. Em. Klart och soligt. Hela dagen Blåst motvind

Började dagen med en kall morgon, så sommaren är officiellt över. Innan jag kom iväg fick jag dock ett litet uppehåll då skötaren för stranden och naturskyddsområdet kom på plats och snackade lite skit. Efter jag väl kommit iväg så insåg jag att dagens paddling skulle bli mycket jobbigare ändrad väderprognosen förutspådde. Vinden var 90 grader fel och blåste nästan rakt på en så motvind och motström igenom hela kanalen som fungerade mer som en vindtunnel än något skydd. Så mycket svett, lite blod och en hel del vatten senare nådde jag Grisslehamn. Där fick jag lite belöning för min möda iform av glass, dricka, wienerbröd, mat samt dusch och toalett. Allt som behövs för att få bort en veckas fältliv. För att sen toppa allt på slutet så hittade jag en tv på campingen så det där med tidig sömn gick åt pipan men de två filmerna var bra och sevärdiga (Adjustment bureau och Van Helsing). Kan också nämna att om man vill gå kurs i service mindness så är detta rätt ställe då all personal får en verkligen att känna sig välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar