söndag 17 augusti 2014

Dag 43

Sträcka: 44km
Totalt: 1343km
Från: Nynäshamn
Till: Dalarö
Väder: Mestadels molnigt men med solglimtar lite här och var. Blåsigt på Em/kväll.

Vaknade som sagt i båten pigg och utvilad. Blev bjuden på en fin frukost som framförallt innehöll muslü. Därifrån påbörjades en nostalgisk tripp som tog mig till en tid av mycket minnen och tio år tillbaka. Det hela började när jag närmade mig muskö, mycket trevligt att faktiskt få se hela berget från utsidan då jag bara minns insidan. Till min stora glädje fick jag också se hur det hela höll på att rustas upp lite då nya bryggor var på plats och saker var väldigt nymålat. Kul att budgeten äntligen täckte det med. Var välbehövligt. Vidare därifrån tog jag mig till Berga och Amf 1. Fick dock en surprise här då det verkligen har förändrats sedan mina tider. Går inte in på detaljer men för de som vet så var helt klart flottisterna överrepresenterade i hamnen. Vidare därifrån tog vi oss sakteligen ut till dalarö. Där fick jag parkera hos Dalarö kanotcenter och glad blev jag. På kvällen så fick jag besök av en vän och vi promenerade, bubblade och åt vilket gjorde kvällen till en av resans bättre kvällar. Tusen tack för besöket, så himla skoj att träffas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar