måndag 4 augusti 2014

Dag 31

Sträcka: 31km
Totalt: 887km
Från: Torhamn
Till: Kristianopel
Väder: Molnigt med motvind

Fick en bra början runt Torhamns udde upp till Sandhamn det var det precis som om något satte på fläkten och 5-6 m/s motvind smekte en i ansiktet konstant. När jag kom fram till Kristianopel så satte jag punkt för dagens äventyr dock mest pga lite skelett i garderoben som måste rensas ut (skola). Har fått min lilla beskärda del av kultur med imed den  historia som Kristianopel har. Klarat mig från regn hela tiden känns det som men efter jag fått upp tältet och inhandlat kvällens måltid i en speciell handelsbod som funnits sedan 1924 så hant jag inte mycket mera än tillbaka förrän det kom en rejäl dusch från himlen. Satte mig då på ett fik som tyvärr stängde klockan 6 men det var ju ändå dags för mat så in i tältet där falukorv, köttbullar med rödbetssallad och tortillas ska fixas ihop till något annorlunda än den sedvanliga burkmaten. Har fått lära mig att variera kosten mycket men jösses vad svårt det var att inte handla allt när man är hungrig. Efter middagen så gick jag ner till campingen för att ta mig en god dricka samt att slippa ligga i tältet lite även om det är ganska mysigt. Men livemusik och höga festligheter slår det duktigt när jag ändå ska skriva en massa. Vid lagom tidpunkt för tillfället så begav jag mig ner tillbaka till tältet för att sova och förhoppningsvis invänta bättre väder till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar